Lovijsa

T R E D J E M A J
Helåo bloggen och alla läsare! Här har det minsann varit tyst de senaste veckorna. Det är väl helt förståerligt med tanke på att jag haft två inträdesprov och ett nivåprov att plugga och träna till, eller?  
Igår var jag ner till huvudstaden för det första inträdesprovet till musikpedagog och nej, jag är inte nöjd med min prestation. Det som jag övat in gick ju hur bra som helst men allt det andra gick rent av dåligt. Kroppen låste sig, min koncentration seglade iväg och jag hade svårt att andas. Jag skulle spela Stilla natt i d-dur på gehör med melodi och ackord och nu skrattar jag åt mig själv. Jag spelade den inte i d-dur (vilket jag också sade till nämnden) och jag hade ingen aning om vad jag höll på med. Idag prövade jag pånytt här hemma, förstås utan vidare problem, nervositeten tog väl överhand igår. Melodi- och rytmupprepningarna gick också sisådär, liksom prima vistastycket då jag landade på fel ton. (Prima vista innebär att man ska spela ett stycke man inte övat till och får se första gången en minut innan man ska spela upp det.) Jag skulle också sjunga stämmor av noter och improvisera samt sjunga en välkänd visa utan ackompanjemang. Jag var skakig och ledsen när jag kom ut ur klassrummet och jag var bombsäker på att det inte fanns en chans för mig längre. Nu är det bara att vänta och se, nästa vecka kommer resultatet om jag går vidare till nästa och sista delen av inträdesprovet. Men som jag alltid har sagt så går jag inte med så höga förhoppningar, det är faktiskt jättesvårt att komma in. Nu har jag ju sett vad det där provet går ut på så nu vet jag tills nästa år vad jag behöver tänka på när jag antagligen söker pånytt. 
Imorgon åker jag ner med tåg igen för att skriva första inträdesprovet till klasslärare. Har satsat en hel del på de förberedande texterna och läst på. Jag ska bara komma ihåg att ta fram min bästa skrivar-Lovisa när det gäller.
 
Efter att jag kommer hem imorgonkväll kommer jag gå all in på min D-kurs. Jag har två stycken att lära mig utantill ännu och det ska ske på lite mer än två veckor så gissa vem som kommer att spendera mycket tid vid pianot. Bloggen kommer nog nästan sist på min prioriteringslista nu men jag hoppas ni förstår mig. I sommar hoppas jag och önskar att jag orkar blogga lite mer.
 
 
Btw, idag går R barettmarschen nere i Dragsvik och jag vet att han kommer klara det. Längtar tills jag får höra hur det gick tidigt imorgon. Vi firade annars vår femårsdag för dryga två veckor sen, svårt att tro att det redan gått fem år sedan han kom där i traktorn till bybutiken och jag bestämde mig för att det skulle bli vi två. Nu planerar vi ständigt framtiden och det känns så bra, så rätt och jag skulle aldrig byta bort min R! <3 
 
 
Ollie

Hur har det gått med alla proven? Det var länge sedan nu ;-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress