Hälsningar från Rhodos!

igår på kvällen åkte jag och Robert med tåg ner till Helsingfors. Sent nog fick vi sova över hos bästis som bor där med sambon. Tidigt imorse tog vi taxi till flygfältet och 8.15 startade flyget mot Rhodos! Efter tre och en halvtimme landade vi och begav oss med buss mot hotellet.

Vi har vandrat runt i staden och utforskat den gamla stadsdelen, hamnen och labyrintgator. Ätit god mat, pratat finska och nu blir det nukkumatti. Solen har tagit sin rätt och imorgon väntar en lugn dag. Så skönt och avslappnande att vara på semester 💜

Inte så smickrande utsikt men det kvittar...
| | Kommentera |

Veckans MK favorit

Efter tre veckor på dagis var det är viktigt med hygienen har jag tvättat händerna otaliga gånger. Ibland använde jag också desinficieringsmedel och det är största boven till torra händer. Som tur är kommer Mary Kay med lösningen!

Handkrämen från Satin hands setet! Alltså den absolut bästa handkrämen någonsin. Den är rätt så tjock i konsistensen men himla dryg så en liten klick masseras in enkelt! Jag brukar sätta den innan jag går och lägger mig under natten har den gjort underverk. Alla sprickor är mjukgjorda och händerna är som nya igen på morgonen. Den känns lite flottig vid insmörjning, ja, men den verkar så himla bra! Doftar mycket svagt så man kan så bra sova med den.

Allmänt | | Kommentera |

Idag var det vi mot världen

Vill börja med att säga att jag har haft jobb heltid i tre veckor och nu har jag dragit på mig feber så min sista dag som skulle varit imorgon blir inte av. Har ju jobbat på dagis som vikarie och ja, det har varit kul men krävande. Ska bli skönt att klara av ett inträdesprov på tisdag och sen äntligen åka iväg till Rhodos på onsdag! Därav kommer bloggen att lida ett litet tag till.

Idag är det min och Roberts dag. Det är tre år sen vi bestämde oss för att bli vi. Tre år sen han fick mig på fall - jag skulle ju inte bli kär i honom. Vi var bara 15 år och ganska ovetande och oerfarna. Inte kan jag säga vi är erfarna idag men med några år på nacken blir man väl allt klokare tillsammans. Vi ska fira med ett glas skumpa på stranden nästa vecka, fira att vår kärlek växer sig starkare för var dag som går. ❤️
Mitt humör har varit på botten denna dag. Huvudvärk feber och hosta och tjolahopp perfekt till denna helg då simlärarutbildningen står på schemat. Nåväl, ska inte ta ut trötthet och sjukdom i förväg, jag kan ju bli frisk!

Fluminlägg och ett huvud som snurrar, det blir bara bättre härifrån!