Lovijsa

Day 11 - List 15 of your favorite things
Som ni säkert har märkt så är jag en materiell typ. Jag har några av mina absoluta favoritsaker med mig vart jag än skulle flytta men på senaste tid har jag fått ett intresse för nya saker som i detta nu är mina favoritsaker. Hit hör då alltså inte R eller katten utan jag har fokuserat på saker.  
 
1. Min iPhone 6s - bästa telefonen jag någonsin ägt och fastän den kostade skjortan kommer jag inte byta bort den i första hand! 
 
2. Min bil - jag tycker mycket om min bil som jag köpte för snart tre år sen. Det kommer vara tufft att flytta till storstaden och inte färdas med bil längre. 
 
3. Min säng - och snart kommer vi införskaffa en ny, bredare säng. Tänk att man får ha en säng att sova i, inte alla som har den turen! 
 
4. Mina Anastasia Beverly Hills paletter - hittills har jag inte hittat ögonskuggor jag tycker lika mycket om som ABH:s skuggor. Och färgskalan är perfekt i båda två! 
 
 
5. Min Nyx-eyeliner - äntligen kan också jag använda eyeliner! Jag har aldrig förr haft en eyeliner med en så smal applikator som denna har. Eftersom jag har väldigt "små" ögonlock kan jag inte ha en för tjock eyeliner och det har varit svårt att hitta en som gör så smala streck som denna gör. Äntligen. 
 
 
6. Min La vie est belle-parfym - denna köpte jag i vår och den är en doft jag burit hela våren och antagligen blir den också sommarens doft. 
 
 
7. Mina Odd Molly plagg - på bilden saknas två och en topp är dold under min Canna cardigan. Vackrare plagg får man leta efter! 
 
 
8. Min Gant tröja - denna tröstshoppade jag efter mitt misslyckade inträdesprov i Helsingfors i maj. Den är en stor favorit, så simpel men ändå med det där lilla extra. 
 
 
9. Min Daniel Wellington klocka - stilren och fräsch fastän den redan är två år gammal.
 
10. Mitt favorithalsband - ett halsband jag brukar bära till vardags som jag fått av mamma. Det är i rostfritt stål och därför lite speciellt. 
 
11. Mitt Thomas Sabo halsband och alla berlockerna - på bilden saknas typ åtta berlocker men på halsbandet bär jag max tre. Jag använder armband så sällan så därför gillar jag halsbandet bättre och jag varierar berlockerna beroende på. 
 
 
12. Mina Raybans - jag fick solbrillorna för 0€ för två år sen då Instrumentarium hade specialerbjudande. Jag gjorde ett avtal som innebär att jag får hem linser var fjärde månad och därför fick jag brillorna gratis. 
 
13. Min systemkamera, Canon EOS 700D - som numera ligger och dammar. Har länge tänkt om jag skulle sälja den och köpa en mindre kamera men det river i mig, jag har en viss kärlek till bilder med hög kvalité och så använder jag den vid speciella tillfällen så den får nog stanna hos mig ett tag till.
 
14. Mina Iittala prydnadsföremål - så tidlösa, så typiska i finska hem men jag älskar nästan alla designer!
 
 
15. Min Iittala samling - som jag ännu inte tagit i bruk. Där hemma i byn ligger en massa tallrikar och vinglas som bara väntar på att börja användas. Hittar vi en lägenhet med ett större kök och mer förvaring kommer jag definitivt ta med mig min Teema samling samt mina Essence vinglas. Hallå, porslinsnörd. 
 
Well, det var väl alla mina favoritsaker i detta nu, om 10 år har det antagligen ändrat en hel del. 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress