Lovijsa

Skinroutine GONE WRONG

I samarbete med Buzzador och Garnier nordic

Igår innan läggdags var jag helt taggad på att göra ett nighttime-routine-inlägg till bloggen så jag fotade hejvilt med mobilen i badrummet tills något oväntat hände... 

Först sätter jag alltid upp håret i en messy bun i vilken jag oftast också sover för att jag alltid luggar mig själv i sömnen (alltså klämmer fast stråna mellan kudden och armen elr nåt). 

Sen tar jag alltid bort sminket noggrant. På bilden ovan ser ni att maskaran är utsmetad i hela ansiktet. Igår använde jag Garniers Micellar Cleansing Gel Wash som man masserar in i hela ansiktet, den tar också bort ögon- och läppmakeup. Jag tycker den är så behändig eftersom det mesta av sminket kommer bort med en tvätt. Jag masserade in den som vanligt och skulle tvätta bort den och jag kände redan kvällen innan att allt inte var riktigt okej när jag tvättat bort gelen. Titta hur mitt ansikte blev igårkväll  efter att jag  tvättat bort!! 

Det började bränna i ansiktet, huden kändes stram och torr och det var tre gånger värre än kvällen innan. Jag tvättade ansiktet riktigt ordentligt och gick till sängs med en varm och bultande känsla i huden. 


Från och med denna upplevelse kommer jag aldrig mer använda denna produkt, jag kommer vara skeptisk till Garniers hudvårdsprodukter och jag kommer återgå till mina dyrare och mildare produkter. Denna produkt fick jag hemskickad gratis men den kostar ca. 5-7€ i butik. Priset säger ju en hel del. Jag rekommenderar alltså härmed att inte över huvudtaget köpa eller testa denna produkt för somsagt har jag använt den ett tag men först nu reagerade jag, och ganska kraftigt dessutom. Uschameja!

TIDSTJUVEN

Ojnej vilken obehaglig reaktion! :(

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress