Lovijsa

Kaos och sista natten

Just nu ser det ut som ett bombnedslag här i lilla lägenheten. Vi har fått ner det mesta i lådor men har lite kläder och prydnader kvar. Imorgon har vi som mål att tömma lägenheten på möbler så vi kan städa ur den ordentligt på fredag. Inatt blir alltså sista natten i Jakobstad. 

Fattar inte hur man kan ha samlat på sig så mycket saker på ynka två år. Efter denna flytt skulle jag gärna bli minimalist, men ändå inte för att jag är en samlare, en riktig prylnörd. Så tänker jag alltid att jag eventuellt kan behöva mina grejor vid framtida tillfällen. Givetvis har vi slängt en hel del och en hel del fick åka hem till mor&far men ändå funderar jag ständigt på om vi har plats med allt i nya 43 kvadraters rummaren. Baggis fick lämna oss redan idag. Jag har varit ganska fäst vid kissen och märker hur tomt det är utan en som väntar vid dörren eller en spinnande motor bredvid i soffan. Så fort vi bara kan i framtiden kommer vi definitivt skaffa en ny katt - jag skulle mycket gärna köpa en birmakatt igen. Livet måste gå vidare och denna gång utan kissen. 


Ikväll blev det en sista utekväll med mina närmsta kamrater, vi vann musicquizen och gick glada hemåt och mötte på en igelkott mitt i stan. Bättre än så kunde inte vår sista natt i Jakobstad bli! 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress