Lovijsa

Beauty tag - mitt tema avslöjat!
Räck upp en hand om du gissade rätt - jag kommer alltså fokusera på skönhet! Allt från hårvård till hudvård till smink. Och lite till. Det är faktiskt ett ganska stort intresse jag har och det bekräftade pojkvännen (som jag förövrigt nämner med bokstaven R framöver) igår som menade att mitt badrum svämmar över av produkter. Dessutom är jag Fristående Hudvårdskonsult för Mary Kay, mer om det i ett senare inlägg! 
Jag vill försöka känna på hur det är att fokusera på ett ämne istället för tusen - and here we go - med min första Beauty tag! :) 
(Hittad på bloggen tyrannika.blogspot.fi)
 
15 frågor
1.Vilken är din nuvarande favoritfoundation? 
- Mary Kays TimeWise Matte-Wear. Den har varit min favorit sen jag började använda foundation! 
 
2. Favoritconcealer?
- Använder för tillfället Loreals True Match som gör sin grej. 
 
3. Din åsikt om lösögonfransar? 
- Till fina fester brukar jag limma på dem men bevare mig väl om jag skulle behöva limma på dem varje dag! Jag har dock sett att lösögonfransarna blivit allt mer populära på yngre som inte får gömt limmet. Jag har flera gånger funderat vad den vita konstiga massan ovanför fransraden varit tills jag dragit slutsatsen att det är limmet som syns. Det är ju inte så kul. Så nej, jag sover lite för länge och vill inte ta risken att ha en dålig fastsättning! 
 
4. Slänger du din maskara efter tre månader? 
- Eheheh, nej. Jag beställer inte hem min favoritmaskara var tredje månad...;)
 
5. Vilken är din favoritmaskara? 
- Mary Kays Lash Intensity - alltså jag borde ta före- och efterbilder någon gång! Jag har prövat andra maskaror under längre tider eftersom jag inte riktigt gillat Mary Kays maskaror men när den nya Lash Intensity kom ut gick den direkt till toppen! 
 
 
6. Vilken är din mest älskade "multitask" produkt? 
- Alltså jag använder oftast produkterna på det område de är menade för men concealer gillar jag också som ögonskuggeprimer! 
 
7. Använder du någon primer? 
- När jag vet att dagen kommer vara lång och basen måste vara on fleek sätter jag alltid foundation primer och sen oftast sätter jag också primer på ögonlocken om jag gör ögonskugga. 
 
8. Favvomärke rent generellt på makeup? 
- På makeup - tja, The Balm gillar jag. På hudvård och bas är det helt klart Mary Kay. 
 
9. Vad är namnet på din favoritögonskugga just nu? 
- Treasure ur Anastasia Self-Made paletten.
10. Favvoläppstift? 
- Milanis matta i färgen "Matte Beauty". 
 
11. Favvoläppglans? 
- Hatar läppglans, tack för frågan, nästa. 
 
12. Favvoblush? 
- Ur The Balms Manizer sisters "Cindy-Lou Manizer". 
 
13. Nämn tre favoriter inom billigare "drugstore make up"
- Lumenes ögonbrynspenna med borste på korken - Loreals concealer - En fake Beauty blender från Halppis.
 
14. Nämn tre favoriter inom dyrare "high end make up". 
- Urban Decays Naked 1 palett - Anastasias Self Made palett - Mary Kays maskara Lash Intensity
 
 
15. Om du bara fick använda tre makeup-produkter resten av ditt liv, vilka tre saker skulle du välja?
- Oh no. Foundation, maskara och ögonbrynspenna, ungefär så mitt ansikte ser ut när jag inte orkar anstränga mig ;)  
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress