Lovijsa

Day 10 - What's your best physical feature
Detta blir ett svårt inlägg. Jag är mycket obekväm i min kropp och jag hittar max 20 helkroppsbilder av mig på datorn som är tagna de senaste fem åren. Jag behöver jobba med mina kroppskomplex.
Nu ska jag skriva om min bästa fysiska egenskap och jag kommer bara på en sak, det är att jag är stark. Jag är stark i överkropp och bål och det beror väl nog på att jag är så kraftigt byggd just i de områdena. Fastän det är flera år sen jag tävlingsskidåkte kan jag än idag parstaka flera kilometer utan att bli trött i axlar eller rygg. Jag är stark ända ut i fingerspetsarna eftersom jag spelat piano i snart 15 år och min fysioterapeut menade att han aldrig sett lika rörliga fingerleder. Nu tränar jag armar och fingrar hela sommaren då jag bär tunga tallrikar i jobbet. Det är ju faktiskt ganska kul att öppna lock på burkar eller lemonadkorkar som ingen annan kan öppna. Jag är mycket bredaxlad och har svårt att hitta tröjor som sitter bra över axlarna, när jag väl hittar en jacka som passar köper jag direkt.
Det är väl ganska bra att vara stark i överkroppen, jag önskar att mina ben kunde vara i lika bra skick och lika starka.  
 
Som ni ser så är jag lika bredaxlad som R, det får jag väl bara leva med. 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress