Lovijsa

Day 14 - If you won the lottery...

Så skulle jag köpa oss en lägenhet i Helsingfors. Idag fick jag ta emot en studieplats från Helsingfors Universitet och jag anmälde genast min närvaro till klasslärarstudierna. En härlig känsla att äntligen komma in till en utbildning man verkligen vill gå. Nu återstår ett problem - vi måste hitta något att bo i. Så därför skulle jag köpa snyggaste lägenheten i hela Helsingfors ifall jag vann på lotto. 


Jag skulle också placera pengar i fonder eller eventuellt aktier samt köpa mig något fint. Kanske åka på resa till något exotiskt land. 

Trots att jag skulle vara ekonomiskt oberoende ett tag skulle tanken aldrig slå mig att sluta jobba. I höst kommer jag jobba som studerande och det är en helt annan sak. Jag mår bra av att ha ett jobb och så vill jag det ska vara livet ut. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress