Lovijsa

Insänd ansökan
Som rubriken lyder - idag loggade jag in på studieinfo.fi för att äntligen få skicka iväg min ansökan till Sibeliusakademin. Med förväntan och spänning, men förvisso med en oroskänsla i magen. Konstakademiernas ansökan öppnade idag och i princip alla andra svenska högskolor/universitet i mars så nästa ansökan jag skickar in får vänta ännu ett tag. 
Det är alltså mitt förstahandsval som åkte in idag. Musikpedagogik, dvs. musikkandidat och musikmagister (3år+2,5år). Jag sökte till 5,5-års utbildningen direkt eftersom jag så säkert vet att det här är min drömskola och blir jag färdig får jag mitt drömyrke. Det finns massvis med människor som nästan blir förskräckta när jag pratat om Sibeliusakademin och slängt fram en massa alternativ. Men nej, jag var på studiebesök för två år sen till denhär skolan som jag verkligen vill studera i och det kändes så himla rätt då och det kändes så himla rätt att trycka på "sänd" knappen idag. Kommer jag inte in i år ger jag mig inte utan då studerar jag bara pedagogik ett år innan jag får försöka igen. Inträdesprovet går ut på en förkvalificering, första skedet och andra skedet. Klara man sig igenom alla dessa skeden är man officiellt antagen till skolan. Jag känner mig säkrare på vissa moment och mindre säker på andra men jag har ju tid att öva. I nuvarande skolan har jag chans att öva så mycket jag bara förmår och det är jag tacksam för. Dessutom har jag ju ingen som väntar på mig här hemma (förutom katten då) så jag har tålamod att vara i skolan och sitta vid flygeln.
 
Det är spännande tider här hos mig men just nu njuter jag av min lediga kväll efter fyra jobbskiften på rad nästan. Nu får jag vara ledig från jobbet ända till lördag så jag hinner fokusera många timmar på musiken denna vecka. R kommer hem på fredagkväll och jag flög i taket när han berättade det! Jag väntade mig absolut inte det men tänka sig så det blev. Hurraa!
Yogamattan är färdigt utrullad så nu ska jag ta mig igenom ett pass igen.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress