Lovijsa

En skön helg
Så hade jag återigen vinkat hejdå till min beväring som nyss satte sig på tåget. Fick hem honom i fredags och därav har jag inte velat blogga utan spendera all tid med R. Tänk så snabbt två veckor gick! Det var nästan så jag hade hunnit börja uppskatta tiden som ensam men nog var jag såå glad att få vara tillsammans med honom hela helgen. Jag stängde av precis allt som hade med skola eller jobb att göra och bara slappnade av i hans sällskap. Dock hade jag nattskifte i lördags men han sov ju och vi hade bara trevliga kunder så det gick jättebra. Sen fick jag ju också veta hur allt funkar där på brigaden och det verkar som att R inte har några problem alls med att vara där. Det kändes inte alls lika tungt idag som det gjorde för två veckor sen. 
 
Som jag skrev har jag inte haft så svårt att uppskatta ensamheten. Jag hinner göra en massa saker och det bästa är ju att man får göra som man precis vill och jag behöver inte anpassa mitt schema efter någon annan. Det känns som att jag verkligen orkar koncentrera mig mer på skolan och så är det riktigt kul att åka i jobb om kvällarna, tänka sig! Två veckor gick med andra ord snabbt och smärtfritt, det absolut bästa är att han är hemma igen nu inkommande fredag. <3 
 
Har fått ha en ledig måndag men ska göra lite research om herr Bach och hans inventioner ikväll. Borde också se över inträdesprovet men eftersom förkvalificeringsuppgifterna känns rätt okej lägger jag inte så stor press på mig, ännu. Yogaprogrammet lämnade också till sidan denna helg för somsagt, all tid gick åt att ta igen de två veckor vi varit ifrån varandra. Ikväll ska det yogas minsann!
 
 
 Såhär glada var vi på juldagen, nästan lika glada var vi idag när det bara är fyra nätter tills vi ses igen, jag och mitt livs kärlek. <3
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress