Lovijsa

Lumene vs. Lumene
Igår köpte jag en ny foundation i all hast eftersom min nuvarande håller på att ta slut. Jag är en sån som måste köpa nytt innan det gamla tar slut liksom. Tänkte mig för innan jag till slut bestämde mig för att testa en annan av Lumenes foundations. 
 
 
Lumene Matte Foundation och Lumene Blur foundation. Prisskillnaden är ca. 3€ och Blur är alltså den dyrare. Här i stans cittari kostade den 15.70€. 
 
Matte foundation: 
- Den har jag använt några månader och jag tycker mycket om den. Prickade rätt på färgen vid första köpet och den funkar väldigt bra både till vardags och fest 
- Jag använder mestadels Beautyblendern vid applicering och med den åstadkommer man ett tunt lager som inte känns "för mycket" 
- Trots att det står full coverage på tuben tycker jag inte den ger lika mycket täckning som t.ex. Urban Decays allnighter foundation. Då måste man också tänka på prisklassen. 
- När den torkat ordentligt känns den väldigt matt och hålls på hela dagen! 
 
Blur foundation: 
- Denna ger medium coverage och i jämförelse med matte så ser man faktiskt skillnad
- Innehåller spf15 vilket gör den lite oljigare 
- Känns betydligt mer oljig och att den "glider runt" på mitt ansikte som behöver produkter för fetare hy 
- Den rekommenderas för alla hudtyper till skillnad från den matta som rekommenderas för oljig/kombinerad hud.
 
 
Idag kör jag halva/halva-metoden för att verkligen se vilken jag gillar bäst. På vänster halva har jag Blur och på höger Matte. Det märks inte definitivt på bilderna trots att jag känner mig glansigare på vänster sida. Sista bilden ger dock en hint av glansen. 
 
Summa sumarum gillar jag helt enkelt Matte bättre. Jag gillar lite naturlig glans men om foundationen känns lite kladdig på blir jag helt paranoid och sätter några lager puder på som kanske inte alltid ger det bästa resultatet. Jag måste ändå säga att jag är positivt överraskad över att båda fungerar så bra som de gör! 
 
Hoppas detta inlägg hjälper dig välja rätt i foundationdjungeln! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress