Lovijsa

Att hitta kläder och kärleken till sig själv
Och på samma gång tycka om hur plagg sitter - det är en av mina allra värsta fiender. Jag är inte kompis med min kropp. Och det leder till att jag inte är kompis med en stor del av modet, som jag en vacker dag vill kunna följa. Det säger ju sig självt. Det är sällan jag hittar kläder jag trivs i och ifall jag spontanköper något jag tycker är vackert brukar det oftast lämna i garderoben eftersom jag sist och slutligen inte gillar hur plagget sitter. 

Jag borde lära mig att tycka om min kropp. Jag borde inte behöva ändra på något, jag är bra på att tycka om mig själv, dock inte när det gäller mitt utseende utåt. Var ska jag börja någonstans? Borde jag ändra något? 

Jag letade halvt ihjäl mig i Helsingfors under min snabba visit efter ett par culottes. När jag fann dem blev jag så ivrig så jag bara måste köpa dem och nu är jag inte lika säker. OCH vad obekväm jag kände mig framför min egna kamera och självutlösaren. 

(null)

Byxorna är iallafall på. Om jag visar mig för allmänheten klädd i dem vet jag ännu inte. Från och med nu ska jag verkligen göra något åt mitt förhållande till kroppshyddan. Jag har försökt sopa bort negativa kommentarer inifrån och utifrån men det är inte så lätt. Det är en lång väg kvar gott folk och det gör mig så uppgiven. 

(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress