Lovijsa

Bästa oljan för håret
Jag trodde jag hade förstört mitt hår. I mitten av januari satte jag blekning i topparna så jag fick en tydlig ombre men det tog nästintill kål på varje hårstrå. Jag började använda silvershampo och fortsatte med mitt vanliga shampo och balsam som jag använde innan färgningen. Jag packade in håret mer än man borde och köpte en lite dyrare budgetolja i sprayform i hopp om att rädda det som räddas kunde. Användningen av sprayoljan resulterade förvånansvärt nog i ännu mer katastrof. Det som alltså hände här för någon vecka sen var att mitt hår blev så skadat och torrt att stråna började gå av på mitten. I min borste hittade jag korta små blonda hår, hår som gått av där blekningen blev isatt. Till slut kunde jag inte ens borsta igenom borsten utan att det gjorde ont i hårbottnet och jag fick tömma borsten dagligen på de stackars stråna.
Nu har jag gjort mitt bästa köp denna månad. En produkt jag haft i flera år men som tog slut strax före årsskiftet. 
Macadamias Healing Oil treatment - alltså prisa gudarna för denna olja! 
 
 
Redan efter första användningen kändes håret tre gånger mjukare, borsten bara gled igenom topparna och jag kunde andas ut igen. Mitt svall hann bli lite tunnare men nu ser jag ljuset i tunneln. (Hahaha omg så dramatiskt) Flaskan är 125ml men den förra flaskan jag hade räckte över två år så no worries. ;) Förutom att den doftar gott så har den dessutom aldrig gjort att mitt hår känts flottigt eller sett extra glansigt ut. Jag applicerar oftast i oljan efter dusch men ifall jag sovit med fuktigt hår är den en räddare mot frissiga toppar också! 
Ni i Jakobstad hittar den på Cosmetique eller så beställer ni den från deras hemsida som jag länkar här
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress