Lovijsa

1 4 M A R S
Jag har inte glömt bort dig bloggen. Så glad jag är över att du fortfarande finns kvar när jag behöver få skriva av mig. Som så mycket annat så försvinner du ingenstans och det är en härlig tanke. 
 
Sportlovet susade förbi, R:s långa loma susade förbi och nu inleder vi tredje veckan i mars. Jag har haft influensa i tre veckor och min kropp är fortfarande i viloläge. Jag har hemsk hosta som inte vill försvinna och i förrgår fick jag en liten ögoninflammation. Jag har besökt hälsovård och läkare fyra gånger och tycker nog att det börjar räcka nu. Det är mindre än en månad till inträdesprovets första del och jag vill så gärna orka satsa 100% på det nu, fastän inte kroppen vill. Just nu känns det förstås som att jag har all tid i världen men det kommer snabbare på än man tror. Jag pluggar varje kväll innan sovdags och det känns väl relativt bra, ännu. Imorgon öppnas den stora gemensamma ansökningstiden så då åker mina ansökningar till Uni och Arcada in. 
 
Annars då, jag slutar jobbet om lite mer än två veckor. Min tid som sandwich artist är då officiellt över. Efter ett och ett halvt år med nattskift och långa kvällsskift känns det nu som att jag och min själ behöver något lugnare. Jag vill pröva något nytt helt enkelt. Helt utan jobb klarar jag mig inte eftersom allt mitt studie- och bostadsstöd går till hyran. Sad but true. Denna vecka har jag endast skiften på fredag och lördag och det passar mig alldeles ypperligt eftersom jag har varken skola eller R att tänka på då han ändå sitter inne tre veckor i rad. 
 
Påtal om att klara sig utan pojkvännen för er som undrar - jo det går också alldeles ypperligt. Jag har underbara vänner som ställer upp för mig i vått och torrt och nästan när som helst under dygnets timmar. Det är så härligt att ha kommit någon i skolan så nära. Vi är på precis samma linje allihopa så att säga, även bokstavligen. Visst kan det kännas tungt mörka dagar men jag vet ju att han har det bra och då försöker jag också mitt bästa. Familjen finns alltid runt hörnet så ensam känner jag mig bara ibland. Då brukar jag hämta katten och krama om honom hårt och länge. Snart fyller kärleken år och han fick redan en tidig present, en hotellnatt i Vasa på tu man hand, jag ser så enormt mycket fram emot det. <3 
 
Tja, en kort livsuppdatering blev det denna molniga tisdag. Ikväll får jag gå på konsert och sen måste jag skriva lite inlämningsuppgifter. Jag tänkte för övrigt komma igång med bloggeriet nu när jag fått önskemål om det, dels för att spännande tider väntar mig och jag vet att jag börjar må så bra när min lilla blogg blir uppdaterad. 
 
Och så avslutar jag med en bild på mig och min ögoninflammation. Inget smink och glasögonen på. Glasögonen som jag borde bära oftare för att jag fått så många fina komplimanger idag! 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress