Lovijsa

Ett kvar

Tjolahopp från hotell Cumulus Kallio! Spenderar natt nr. 2 i detta rum, idag är jag dock något lugnare än vad jag var igår. Imorse hade jag nämligen lämplighetsintervjuer till klasslärarutbildningen i H:fors och imorgon skriver jag sista inträdesprovet för denna vår. Jag var jättenervös och otålig igår för jag vill ju inget hellre än att komma in och påbörja mina studier till hösten. Intervjuerna tycker jag gick riktigt bra idag och jag fick sagt det jag ville säga. Imorgon väntar det skriftliga provet till företagsekonomi i Arcada och sen är jag äntligen klar. Äntligen. Det har tagit extremt mycket energi av mig att hela tiden gå och förbereda sig mentalt inför alla prov jag har varit på men jag måste ärligt säga att jag tycker jag hållit mig relativt lugn och haft gott självförtroende. Jag har försökt att göra mitt bästa på varje prov och det räcker bra för mig. Nu väntar jag med spänning på resultatet från klasslärarutbildningen och imorgon åker jag hemåt igen, med sällskap. R kommer hem på sin sista loma! Han är civil om exakt en vecka och jag förstår inte hur snabbt tiden har gått. De flesta påpekade hur snabbt det går innan tiden i det militära också men jag vägrade tro på det då. Nu har jag själv varit där och nu insett att ja, ett halvår går rysligt snabbt. Oändligt med kärlek, saknad och tron på att den civila dagen kommer snabbare än man tror - och här är vi nu. Underbart. 


Idag var huvudstaden regnig och jag var färdig efter kl. 10 så jag besökte en kompis och så trotsade vi vädret och begav oss ut på stan. Jag hann också slå fast under vår shoppingtur att nu ska bloggen vakna till liv igen. Jag köpte saker jag länge velat ha och jag vill så gärna visa upp dessa och tipsa er om bra produkter. Jag startade ju faktiskt en skönhetsblogg i höstas, höh. 
Vi lunchade på Vapiano idag vilket jag aldrig gjort tidigare och jag som jobbar inom branschen blev mäkta imponerad. En härligt god pasta avnjöts i härliga B:s sällskap. Tack för idag B! 



Nu har jag repeterat det sista inför imorgon och ska ha en god natts sömn i denna ljuvliga hotellsäng. Lite trist att jag har lite svårt att äta stadig frukost då jag är nervös, förhoppningsvis får jag ner lite mer imorgon av den goda hotellfrukosten! 

Godnatt! 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress