Lovijsa

Day 9 - What are your worst habits
Jag har väldigt många dåliga vanor måste jag erkänna. Vanor som borde övas bort. Jag erkänner att jag är en person som väldigt lätt ramlar ner i träsk som jag har svårt att ta mig upp ur, fast det i slutändan inte kanske kräver så mycket av mig att bli av med ovanorna. 
 
- Jag är en sucker för glass, alltid varit kommer antagligen alltid vara. Speciellt under sommaren men helst året runt. Det värsta är att jag gillar i princip vilken glassort som helst och bjuds det på glass kan jag aldrig säga nej. Vaniljsoftis och ässä-mix glass står just nu högst i kurs. 
 
 
Bara bilden får mig att bli otroligt snål på en svalkande sockerbomb. 
 
- Sött. Inte alltför söta tårtor och bakverk men choklad. Glass hör väl också hit. Efter varje måltid får jag ett sånt vansinnigt sötsug. Har prövat med tuggummi-metoden, dricka vatten, äta frukt och till och med att äta mig så mätt att jag inte vill ha mer mat. Ändå vill jag ha ett saftglas eller en chokladbit efter den salta biten. Denna ovana är verkligen något jag måste få bort. 
 
- Att sitta i soffan. Jag har blivit en liten soffpotatis. Det var ett ganska dåligt val att köpa en iPhone eftersom den skadar mer än gör nytta. Jag älskar min mobil och kan sitta hur länge som helst med den i soffan. Kanske jag borde begränsa detta sittande till max 20 minuter, sen diska eller tvätta kläder? 
 
- Jag kör överhastighet most of the time. Extremt dålig vana, trots att det bara handlar om några enstaka extra km/h. Tror det enda som hjälper här är en sämre bil, folk som kör enligt hastigheter en ordentlig fortkörningsbot. En lättare fot? 
 
- Ibland sover jag med linserna i. Med månadslinser heter det ju faktiskt att man kan sova med linserna i men mina ögon klarar inte av detta. De är torra och fulla med skräp på morgnarna så det tar nästan en timme innan jag blinkar bort allt skräp och återfått fukten. Det tar en minut att ta bort linserna på kvällen, men ändå är jag lat och låter bli. Har haft ögoninflammation tre gånger denna vår och det beror väl delvis på detta. Huj. Jag borde väl låta ögonen vila och bära glasögon oftare, det ser ju inte så pjåkigt ut men jag tycker inte om då det känns som att bågarna bara är i vägen i jobbet. 
 
Jag borde verkligen ta tag i mina onda ovanor men jag behöver så mycket pepp och lite hjälp för att komma igång. Dock tycker jag att man ska få äta glass nu i somriga tider.
 
Vad är din värsta ovana?
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress