Lovijsa

Day 4 - What are you afraid of

Jag gick runt och tänkte på denna rubrik ganska länge innan jag faktiskt kom fram till att jag inte egentligen är så rädd av mig. Jag har lärt mig under de senaste åren att det är onödigt att gå omkring och vara rädd för det ena och för det andra. Jag har gjort en trevlig liten lista över de saker jag någongång varit alldeles skräckslagen över men som jag idag faktiskt inte tänker så mycket på. 

Varför ödsla tid på att vara rädd för att någon ska dö eller bli sjuk när man kan leva varje dag lycklig över livet man fått?

Varför ödsla tid på att vara rädd för att en terrorattack ska drabba vårt fina land, vi får inte visa oss rädda för då har terrorismen vunnit. 

Varför ödsla tid på att vara rädd för att ett krig bryter ut - världen borde ju vara smart nog efter två världskrig så man förstår att det verkligen inte lönar sig på några sätt alls att starta krig. Jag tror inte längre att t.ex. Ryssland är intresserade av vårt land för då skulle Ryssland anatgligen gå i konkurs för att hela världen vänder sig mot dem och sanktionerar bort precis all kontakt med omvärlden. You don't wanna go there, right? 

Varför ödsla tid på att vara rädd för att din lägenhet eller ditt hus ska brinna ner, se över din säkerhet, se till så att du vet hur du tar dig ut och förbered dig för det värsta. Statistiken säger ju att det är osannolikt ditt hus brinner ner till grunden. 

Varför ödsla tid på att vara rädd för mäktiga djur som kan skada dig då den statistiken verkligen säger att chansen att dö är miniminimal. Obehag för djur är inte samma sak som rädsla. 

Varför ödsla tid på att vara rädd för framtiden och vad den för med sig när man kan och SKA leva i nuet, njuta en smula varje dag och inte grubbla och fundera så jäkla mycket. #yolo 

Det jag faktiskt är rädd för och får min puls att stiga är småsaker om man jämför med mina punkter. Jag är rädd för högt ljud, jag blir jättelätt skrämd och jag är lite rädd för skräckfilmer med många jumpscares. Jag är rädd för åskan eftersom den naturkraften inte är något att leka med men främst för att det låter mycket. Jag är rätt så fascinerad av blixtar så länge de håller sig på avstånd. Jag har varit allt för nära blixtnedslag att jag numera respekterar åska och är lite rädd för den. Fast det ska jag öva bort. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress