Lovijsa

Day 15 - Timeline of your day

Nu har jag lyckats komma ihåg att ta ett foto i timmen så här kommer min lediga dag i repris! En mycket lugn och skön sådan, precis som man behöver ibland. 

Kl 9.00 - godmorgon! Vaknade halv åtta och låg i sängen och surfade ett tag, kollade så att gårdagen inte var en dröm utan att jag faktiskt fått studieplats. Och givetvis var det ingen dröm - jag är redan anmäld till läsåret 17-18. 

Kl 10 - en massa nya lägenheter kom upp idag men bara en som vi skulle kunna tänka oss. Sökandet går alltså vidare och jag har vakt på oikotie så jag får mail så fort nya lägenheter kommer upp. 

Kl 11 - vi firade min studieplats med ett besök på Bar Niska här i Jeppis. Vi gick inte därifrån med fullpoäng utan jag gav maten 7/10. Stället var ju dock väldigt mysigt! 

Kl 12 - efter ett besök på däckbutiken (jag valde nya däck till bilen för 460€ ohno.) bar det iväg till R:s hemman 20km från staden. 

Kl 13 - jag fick äntligen lapa lite sol i det vackra sommarvädret medan R skruvade på sin bil.

Kl 14 - fortsatte med att kolla in nya youtubevideos ute i solen, här två av mina favoriter, Therese och Abby. 

Kl 15 - soffhäng och powernap. Min powernap räckte dock nästan två timmar... så här hoppar vi fram några timmar! 

Kl 18 - i ett tappert försök att få några toner ur fiolen R har byggt. Det resulterade i att jag till sist satte mig vid pianot och drog några favoritstycken. 

Kl 19 - bröderna Snårbacka i väntan på att få åka på den årliga grillfesten. Ifjol missade vi den men såg möjligheten i år då vi båda hade en ledig dag. 

Kl 20 - den gudomliga maten serverad och ack så god den var! Grillat står högt i kurs hos oss. 

Kl 21 - maten och efterrätten slut och vi likaså. Men vädret var verkligen superbt så vi satt och njöt en smula. 

Kl 22 - vi är hemma i stan igen, i matkoma. Baggis väntar som vanligt vid dörren när vi kommer hem och är jättegosig då vi varit borta ett tag. Nu blir det läggdags för oss som jobbar i matbranschen för imorgon väntar våra jobb på oss! 

Hoppas ni tyckte min dag var intressant. Not. För den var verkligen inte händelserik. Jag bryr mig inte så hårt om det för mina lediga dagar vill jag verkligen ta till vara och vila upp mig på. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress