Lovijsa

Real techniques
Före julen fick jag reda på att Emotion säler Real techniques borstar. (Hallåå, har jag bott under en sten eller??) Som vanligt är jag sen med att upptäcka bra produkter eftersom jag alltid litat på ett och samma märke. Nu har en helt ny värld öppnat sig sen jag börjat leta nya, spännande produkter! 
Det var ett tag sen jag beställde hem min första borste från Cocopanda. Jag ville testa en fluffig foundationborste och tänkte att stippling brush skulle funka bra för det. Jag var helt nöjd och var i behov av en lika skön contour-borste. Så den kommer från Luxplus. Förra veckan åkte jag snabbt in till Emotion för att komma ut med en expert face brush. Jag har inte betalat mer än 13€ för någon av borstarna och när man köper en lite nu som då känns priset helt överkomligt. Hur är borstarna då? 
 
Expert face brush - hittar du här. Sculpting brush - här. Stippling brush - här
 
Expert face brush 
Nyaste i familjen och än så länge använt den några gånger, kan alltså ge positiv och negativ feedback. 
+ Den är så otroligt mjuk och skön (till skillnad från de borstar jag använt tidigare som är gjorda av naturhår) 
+ Sprider ut foundation jättebra i ansiktet och lämnar ett fint resultat som inte blir allt för täckande 
+ Tvättas ur superenkelt 
- Det känns som att eftersom den är så tät drar den i sig jättemycket av min flytande foundation 
- Svårt att jobba under ögonen och kring näsan med den, den är lite klumpig. 
 
 
Sculpting brush 
Denna har jag använt till contour några månader. 
+ Den samlar upp pigmenten ur en bronzer superenkelt 
+ Borsten är mjuk och skön 
+ Man kan jobba med den i flera olika vinklar eftersom det är en vinklad borste 
- Det blir lätt för mycket färg i borsten och duttar man på extremt mycket börjar det se klumpigt ut 
- Det är svårt att sota ut bronzern efter applikation med denna och den känns ibland lite för smal (varning för ett streck-contouring) 
 
 
Stippling brush 
Min äldste och mest trogne borste! 
+ Man samlar upp lite mindre pigment ur puderprodukter t.ex. eftersom stråna är olika långa och för att borsten inte är så kompakt och tät
+ Gillar man en skir foundationapplicering som knappt märks ska man använda denna borsten!
+ Ni visste väl en punkt skulle vara: DEN ÄR SÅ MJUK!!
+ Funkar i princip till allt, har applicerat bl.a. en flawless highlighter med denna
- Känns som att den mest flyttar runt flytande produkter i ansiktet eftersom stråna är lite längre i borsten  
.
 
Så! Det var min ärliga och rakt-på-sak recension av dessa borstar. Näst siktar jag på ett kit för ögonen. Tacka vetja syntetborstar! Fast jag gillar också mina naturhårborstar lika mycket. ;) 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress