Lovijsa

Bryt ut!
Idag tog jag återigen det säkra före det osäkra och stannade hemma i sängen. Jag hade sovit jättedåligt och när jag vaknade hade jag enormt ont i halsen och stegring på det. Jag somnade om och nu några timmar efteråt är stegringen borta och bara halsen som krånglar, och så har jag nyst ungefär 10 gånger idag. Kanske det skulle ta och bryta ut nu? Förkylningen jag väntat på (eller väntat mig) hela hösten. Stegring har jag haft ett antal gånger men jag har vilat strax jag känt mig dålig och då har det inte blivit mer än så. Tröttheten finns kvar ett tag men ingenting annat. Jag har börjat fundera vad detta kan bero på eftersom jag ändå rör mig bland folk dagligen och jag antar att det är jobbet som medverkar till mitt goda immunförsvar. Jag tvättar ju händerna i princip hela tiden i jobbet och det lämnar liksom lite på efteråt. Handhygien är viktigt! Och vila. Vila, vila, vila. Somsagt, så fort jag känt mig krasslig har jag stannat hemma i sängen och det tycks ju ha påvisad effekt. Förra hösten hade jag flunssa var och varannan vecka - men då tutade jag på som en ångmaskin veckorna ut och hade svårt att slappna av.
Nu är det ju inte så att jag går och hoppas på att få den hemska influensan som härjar men det känns så konstigt när den aldrig vill bryta ut fast det känns som att den finns i kroppen.
 
Har fått dagen av mig iallafall med några skoluppgifter och dylikt. Bra så. Ska försöka ta mig till posten för att sända iväg lite specialbeställda smycken till Kanada och hämta ut ett efterlängtat paket. Imorgon kommer äntligen R hem!  
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress