Lovijsa

Sommarens första lediga

Igår hade jag mitt sista skifte vid sommarjobbet och nu har jag två veckor ledigt tills skolan sätter igång. Fyra dagar har vi kvar att spendera i Jakobstad, sen en vecka i Esbo. Det är så otroligt skönt att vara ledig men jag har varit alldeles matt i kroppen idag - kroppen har väl äntligen kunnat slappna av på riktigt efter en hektisk sommar med många jobbdagar.

Vi har nu börjat packa ner alla våra saker påriktigt och på torsdag tänkte vi flytta ut allt så vi kan städa grundligt på fredag. Jag är spänd och nervös om allt verkligen ryms med ett flyttlass men det går väl att hämta ner saker vartefter. Det är helt otroligt hur mycket stuff jag samlat på mig under två år, nästan så man får skämmas. 

Det är många som frågat hur vi gör med Baggis. Vi får alltså inte ha djur i vår nya lägenhet så han kommer att flytta till en ny fodervärd denna vecka. Vet inte hur jag ska klara av att säga adjö, jag hoppas verkligen jag får träffa världens bästa kisse igen. Jag har redan bestämt mig för att inte vara hemma när han hämtas, jag vill inte höra när han mjauar för sista gången i detta hus.


Jag har några saker kvar på min bucketlist som måste kryssas av innan flytten, men jag antar att de närmaste dagarna handlar om att få nerpackat alla grejor. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress