Lovijsa

När man äntligen orkar

Ikväll var det första gången på nästa tre månader som jag kom mig ut på en joggingrunda. Konditionen är värdelös men det ska det bli ändring på! 


Jag har svårt att förstå ibland varför jag inte motionerar mera än jag gör. Jag har gått upp otaliga kilon på några år bara för att jag inte orkat röra på mig. Delvis startade min lata period i gymnasiet när jag skulle träna till maratonsträcka men fick benhinneinflammation. Den inflammationen har aldrig riktigt gått att få bort så jag har väl skyllt på den när jag inte velat springa. Får se hur många joggingturer det blir nu innan benen gör sig påminda igen. Det finns också simhallar i närheten som jag längtar efter att få besöka. 

R var med på cykel ikväll på min premiärtur och när vi kommit hem ville också jag iväg med cykeln så vi trampade 12 kilometer till. Upptäckte nya platser och vägar och ack så skön känsla jag har i kroppen nu. Träningen är något jag vill få in i min vardag för jag vet att jag innerst inne behöver den. 

Det ser ju inte ut som hemma men det har sin charm med havet runtom hörnet. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress