Lovijsa

En lista för helgen

Härliga lördag! Hittade denna roliga lista hos en av mina favoritbloggar så jag lånar den för att göra min version ☺️ Länk hittar ni nedan! 

Sämst i veckan hittills: Det var nog i onsdags när jag ville åka på picknick med klassen och träffa dem för första gången men istället ville kroppen ge värsta förkylningssymptomen. Jag missade alltså den för att jag trodde jag höll på att bli sjuk - dan efter kände jag dock ingenting. Förargligt. 

Där har jag ont: I mitt ena ben, höhö. Har alltid mer träningsvärk i vänster ben, beror kanske på att benen är olika långa och att det ibland känns som att ena höftkulan hoppar ett steg längre fram p.g.a det?! 😂

Det tänker jag mycket på: Kära Österbotten. Folket där hemma, familj och vänner. Sen går väl ändå 95% till skolstarten på måndag - lilla jag på universitet. 

Det klär jag mig i: Svartvitt ikväll! Vi ska fira venetziaden med några andra från Pampas hos oss. 

Det dricker jag: ett glas mjölk till middagen. 

Idag händer detta...: Mina gamla gymnasievänner kommer hit ikväll somsagt, vi har väl ett litet behov av att ändå fira villaavslutningen fast vi är här i trakten. Vi har också varit en sväng till Ikea idag för att handla lite till...

...och imorgon, söndag det här: Vi tänkte ta en tur in till Helsingfors så jag ser lite hur bussarna stannar och så. Sen är jag rysligt snål på Friends&Brgrs, jag antar min sambo är likaså...

Och mest av allt önskar jag detta: Att allt ska gå bra här i vår nya stad. Att vi ska få nya vänner, trivas med våra studier och få må bra. 

Nästa vecka ser jag fram emot: Skolstarten givetvis. Ser mest fram emot ett språkprov vi har på onsdagsmorgon klockan 8.15. Not. Nejmen det ska bli rysligt kul att komma in i studielivet äntligen! 

Nu anländer snart gästerna! Trevlig villaavslutning go'vänner! 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress