Lovijsa

Betjäning på modersmål?!

Hjälp mig! Min utväxt är allt annat än fager och jag saknar mitt mörkbruna svall. Problemet är bara att jag inte känner mig tillräckligt bekväm på finska så jag skulle kunna gå till finsk frisör. 


Min fråga till er som bor i Helsingforsregionen: finns det svenskspråkiga frisörer här någonstans?! I Esbo? Vanda? Eller är enda utvägen finsk frisör? 
Jag är så rädd det ska bli missförstånd som det blev gången jag senast var till en finsk frisör.

På bilden var mitt hår nyfriserat, men det är snart tre månader sen och solen har tagit sin rätt på min utväxt som är ljusare än senaste färgning... 

CorinneGrönholm

Jag går alltid till en frisör i Ingå! Det är ju lite längre väg dit (40 min
Från stan men där jobbar bara
Finlandssvenskar så man får
Betjäning på svenska ☺️

Svar: Tack för tipset! :) Ska definitivt leta reda på någon frissa där.
Lovijsa

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress