Lovijsa

Makeup Revolution
Blogginlägget är ett samarbete med nordicfeel.fi.
 
 
Jag har länge varit lite skeptisk till märket Makeup Revolution eftersom det har känts lite för bra för att vara sant. Klickade runt ofta på youtube för att hitta recensioner om märkets ögonskuggepaletter tills jag sen fick samarbeta med Nordicfeel för att själv recensera några produkter. 
(Bilderna är tagna med gamla telefonen så därav lite dålig kvalitét, plus att jag inte vill fota paletten nu när den är smutsig och använd..) 
Jag har fått pröva paletten Ultra 32 shade eyeshadow palette i färgen Flawless, nagellack i färgen Call me naive 02 och ett läppstift i färgen Nude. Kommer skriva kort om produkterna samt visa två vardagssminkningar jag gjorde förra veckan. Vi börjar med paletten: 
Här hittar du denna palett för 18.95€.
Har nu alltså använt denna palett i några månader och jag är ganska förvånad hur bra och pigmenterade skuggor det finns i den. Här finns matta, skimriga och glittriga skuggor och jag har använt den till både vardags och fest. Det är enkelt att skapa en fullständig sminkning med hjälp av bara denna palett, det är alltså sällan jag tar till en annan om jag jobbar med denna. 
Kvalitet: 
Vissa skuggor ramlar lätt ur borsten och andra känns krämiga och stannar på ögonlocket. En del är dåligt pigmenterade men man kan lätt bygga upp dessa. Andra skuggor ska man däremot vara lite försiktig med eftersom de kan vara jättepigmenterade, som t.ex. de ljusa skimriga skuggorna. Jag ville ljusa upp min sminkning lite men det slutade med att den blev helt annorlunda i slutändan. Det var alltså lite svårt att veta i början. För att kosta 18.95 tycker jag sist och slutligen den är riktigt prisvärd och en allt-i-allo palett. Den känns dyr eftersom spegeln väger en hel del och plasten är väl ganska hållbar. En annan grej man får räkna med är att färgen inte alls behöver se likadan ut på som den gör i paletten. Bygger man inte upp skuggorna kan man få en grön skugga som ser blå ut på eller en guld skugga som ser silver ut på.
Paletten får 4 av 5 sminkborstar utav mig. 
 
 
Nagellacket: 
Missnöjd så attans. Först är det en färg som jag inte alls gillar, lite sådär ljust barbierosa. Sen är kvaliteten brutalt dålig. Lacket är inte så tjockt så det rinner så fort man lyfter upp penseln och väl på nageln blir det ojämnt och färgen rinner helt enkelt av nageln. Jag kollade på nordicfeels hemsida och lacket finns inte längre till salu, om man inte köper ett fempack med dessa usla produkter. Haha.
 
Nagellacket får ½ av 5 sminkborstar av mig.
 
Läppstiftet:
Finns här för ynka 4.95€. 
Gillar läppstiftet bara färgen skulle synas på mig! Visst kommer den fram men efter en stund känns det som att den har försvunnit. Läppstiftet i sig har en jättebra och krämig formula och doftar svagt av godis. Men lite missnöjd eftersom färgen inte riktigt vill hålla. Dock är det positivt att det inte åker ut på kanterna av läpparna eller torkar ut läpparna. Går riktigt bra att använda som vardagsläppstift eftersom färgen är så diskret.  
Läppstiftet får 2 av 5 sminkborstar av mig. 
 
Så sätter jag två vardagssminkningar på det då! Har använt läppstiftet på båda och förstås paletten också. En i grönt och en i koppar och lite mauve. 
 
 
  
Jennifer

Håller med dig, Make up Revolution känns lite för bra för att vara sant...men har några produkter därifrån och är mycket nöjd! Nu blev jag ju sugen på ögonskugga därifrån också, tack för välskrivna recensioner :)

Svar: Ja absolut! De är nog värda sitt pris var och en tror jag! Kommer definitivt beställa hem fler paletter av Revolution :) Och tack! Bra om någon har nytta av dem... ;)
Lovijsa

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress