Lovijsa

Jag och min katt

Helgen har kommit och så även höstlovet. Igår jobbade jag hela dagen och inatt har jag ett nattskifte från 22-05. Tog en längre sovmorgon till skillnad från R som var uppe med tuppen och åkte iväg till jobbet. Det är lite svårt att ha skiftesjobb och få helgerna att passa så vi kunde ha ledigt på samma gång. Jag jobbar oftast hela helgerna så det kommer bli tufft när han åker in i det militära sen. Snart. Nej, ingen tankeverksamhet på det nu, ska njuta sålänge jag får ha hem honom.
Har hunnit med det ena och det andra idag fast jag tog lång sovmorgon. Hushållssysslor - vikt kläder, tvättat kläder, dammsugit och plockat grejer. Sånt som gör att man får några vuxenpoäng, blah. Med mig har jag hela tiden haft Baggis, min lånekatt. Mest sociala och lata katt jag någonsin haft. Sover varsomhelst, men helst i byrålådor och tassar kring fötterna så fort man stiger upp ur säng eller soffa. Han är så ljuvlig 💕

Ska tvätta färdigt sista maskinen, plocka upp de sista grejorna och sen invänta R. Vi ska hinna hem till byn innan jobbet kallar!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress