Lovijsa

Att göra det viktiga

Igår skulle ett inlägg komma upp för att det var onsdag, men direkt efter skolan åkte jag iväg hem till byn för att samla noter och stressöva lite. Fick veta i tisdags att jag måste vara stand-in på en föreningsfest och stå för det musikaliska. Det gick sisådär, inte helt nöjd, men med tanke på betänketiden måste jag väl klappa mig sakta på axeln. Ibland måste man bara dra något ur bakfickan och vara nöjd med det. Kom hem sent på kvällen och då ville jag bara vara. Det är så viktigt med andningsrum, att hitta de lugna kvällarna eller stunderna. I tisdags jobbade jag till 22 så ingen ledig kväll då heller. Ikväll skulle jag vara ledig men R ville iväg och beskåda Jeppis nya köpcenter så då åkte vi dit. Jag hade redan varit där efter skolan för att checka in butikerna + att jag var på jakt efter en utstyrsel till lördagen. Jag är jätteglad att det kommit både H&M och Cubus till lilla Jakobstad och man riktigt kände hur staden kom till liv idag. Häftigt! Längtar tills rushen har lagt sig och man kan shoppa utan 100 andra människor.. ;)
Efter en kaffekopp på nyöppnade Robert's coffee ikväll blev det att handla inför helgen då vi får gäster imorgonkväll ända från Åbo! Sen på lördag åker jag med mamma till Haparanda för lite shopping. Det är mycket nu, ska försöka hinna med onsdagens inlägg imorgon, eller när det nu blir. Jag tar ingen stress just nu, gör jag det kan det snabbt bli dåligt.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress