Lovijsa

~ Ny favoritpalett

Denna klickade jag hem från cocopanda.fi när de hade den på rea. Den är från The Balm och heter Balm Jovi, den kostade då 27.50€. Har länge velat ha den eftersom den har så fina och funktionella färger och för att den bara skriker Lovisa. Dels för att jag lyssnat på alla band de smidigt döpt om och för att jag spelar klassisk musik och använder termerna på mittersta raden nästan dagligen. Jag blev absolut inte besviken efter att jag nu testat den en vecka! Fullträff igen alltså.

Jag gillar paletten eftersom ögonskuggorna funkar både till vardags och fest. Skuggorna i sig är otroligt pigmenterade och hålls lugnt på plats 12 timmar. För en som nyss börjat utforska färger och färgkombinationer och inte är rädd för lite mer färg passar den perfekt. Skuggorna får 5/5 utav mig!
Highlightern funkar utmärkt och den är lika pigmenterad. Rouget funkar också på mig, i liten mängd för den är också superpigmenterad. Jag är ingen fantast av rouge annars men det händer lätt att det åker på nu när det finns så behändigt i en palett.
Läpp/kind krämerna gillar jag också, har bara prövat dem på läpparna ännu dock. De ger båda en fin hint av färg men lite svårt att få dem att bli lika heltäckande som t.ex. ett läppstift. Annars gillar jag att dutta lite med fingret för att få lite färg på läpparna till vardags.

Så slutligen rekommenderar jag paletten starkt! Den är en av The Balms lite äldre paletter så skynda er, snart kan den vara slut! En grej som jag tycker är lite dåligt med The Balm faktiskt. Det fanns en palett jag så gärna ville ha men när den blev slutsåld så producerades den inte i nya exemplar längre. Synd!

Nina

Åh vad fin den såg ut :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress