Lovijsa

Lovisa testar - Essence läppstift

För längelängesen köpte jag tre läppstift från Halpa-Halli och har länge och väl velat göra en s.k "first impression" på dessa. Har skyllt på att ljuset inte varit bra för bilder men det är en dålig ursäkt. Min Iphone kamera klarar sist och slutligen de flesta ljus så jag intalade mig själv att det funkar ändå. Ni får ursäkta de gulaktiga bilderna! Skulle så gärna skaffa studioblixtar till min riktiga kamera, men det kostar i nuläget för mycket. Nåväl.
Köpte alltså tre Essence läppstift i Matt matt matt och nr. 02, 07 och 08. De kostade 2.89€ styck.
På bilden nedan ser du dem i ordningen 02, 08 och 07.

Bilderna uppifrån:
Matt 02
Ganska tacksam färg till vardags, ger inte så värst synlig färg på mig och gör dessutom att mina tänder ser gulare ut. Formulan kändes mer som ett kräm-läppstift men gav ändå ett matt resultat. Kan nämnas att färgen torkades oerhört lätt bort!

Matt 08
Den mörkaste färgen och den sämsta. Svår att applicera och gav ett klumpigt resultat, den kändes alltså sträv och torr att sätta på läpparna. Gillade dock färgen men tror inte det blir ett läppstift jag kommer börja använda. Dessutom doftade den lite konstigt. Kanske en äldre producerad produkt eller fabriksfel?

Matt 07
Min favorit av dessa tre! En lite ljusare variant av 08 men som har en krämig formula istället för den sträva. Färgen känns inte för mörk heller och den ger på något sätt julkänsla åt mig. Kanske syns på bilden med mitt halvsneda leende. Borde testa denna en hel dag för att verkligen se vad den går för!

Slutsatsen är att det inte var totalt bortkastade pengar utan att jag faktiskt hittade en favvo hos detta märke också! Rekommenderas att man köper olika färger eftersom vissa färger då somsagt kan vara riktigt dåliga.
Hoppas ni står ut med telefonbilder. Önskar jag hade en liten digitalkamera med wi-fi, det känns som ett stort steg att ta fram systemkameran och börja jobba med den. Kanske någongång i framtiden då jag finner mer motivation till att satsa på bloggen!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress