Lovijsa

Tomtar i farten

Idag var R ledig från jobbet så efter att jag var klar med övningarna i skolan körde vi iväg till grannstaden för att köpa julklappar. Vi var också på jakt efter ett par skidskor åt mig. Sagt och gjort, nu har jag bara några klappar kvar så borde det sen vara klappat och klart, höh.
Jag är mycket kräsen vad gäller klapparna och köper inte vad som helst. Jag tycker om tråkiga och vanliga klappar och köper helst inte strumpor och skjorta åt männen eller parfym och schampo åt damerna i familjen. Jag älskar originella klappar som det ligger lite eftertanke bakom, saker folk behöver eller har nytta av. Oftast har jag en ganska klar plan på vad jag ska köpa och så blir det bäst när man inte impulsköper något. Tja. Ungefär så.
Vi spenderade fyra timmar i stan och jag hittade skidskorna jag sökte och trötta men nöjda begav vi oss hemåt tillbaka. Man blir så utpumpad av att gå i affärer så ikväll orkade jag bara paketera några paket istället för ett skönhetsinlägg.
Mina skönhetsinlägg har halkat efter på schemat men jag lovar det kommer att komma fler bara det lugnar sig med både skola och konserter. På lördag har vi stora julkonserten och nästa tisdag får jag äran att kompa ett luciatåg hela kvällen lång. Genrep och sena kvällar och jul i sikte.
Ni får en bild av en utpumpad Lovisa och mina nya skidskor. Snart blir det åka av vettni!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress