Lovijsa

My makeupcollection
 
Blev tillfrågad om jag kunde skriva ett blogginlägg om allt mitt smink - och visst kan jag det. Tråkigt nog använder jag nästan bara Mary Kay i sminkväg men det är de absolut bästa produkterna enligt mig. Istället för att rada upp allt och försöka ta en bild gjorde jag små delar istället med allt från grunden till sista läppstiftet! :) 
 
 
 
 
Så, låt oss börja med primers! Dessa applicerar jag efter att jag rengjort och återfuktat ansiktet. Produkterna högst uppe neråt: 
Foundation primer med solskyddsfaktor 15 
Age fighting eye cream - tja, bra att börja i tid och för att det syns snabbast kring ögonen när hyn åldras. 
Eye primer - Den sätter jag alltid på om jag ska använda ögonskuggor eller eyeliner! 
Kiko Eye base - Använder inte längre, men ger dock ett härligt skimmer 
 
 
 
Sen är det dags för mina liquid foundations! Från vänster till höger: 
Foundation i färgen Beige 3 
Beige 4 
Beige 5 
CC-cream 
 
 
 
Brukar också använda mineralpuder som foundation och en creme-to-powder foundation, Mary Kays båda två! Båda två funkar också lika bra som puder. 
 
 
 
 
Efter att ha satt en bra grund fortsätter jag med lite contouring! Vänster till höger: 
Bronzing powder 
Två olika rouge 
Higlighting powder 
Och en highlighting penna 
 
 
 
Borstarna som jag använder för grunden: 
Foundation borste (syntetisk) 
Två puderborstar i naturhår 
En rouge/contouring borste i naturhår 
En mineralpuderborste i naturhår 
 
 
 
Så formar jag ögonbrynen, plockar bort lite extrahår och fyller i brynen, sen brukar jag till fest böja ögonfransarna! 
 
 
 
Efter detta tar jag fram paletten igen och börjar jobba med ögonskuggorna. Dessa använder jag oftast till lite finare tillfällen eftersom de ger jättebra skimmer och håller perfekt hela dagen. (Ni ser ju mina favoriter,den vita som är nästan slut och den silvriga!) 
 
 
 
En annan palett jag köpte innan jag blev Mary Kay konsult är denna Nude´tude från The Balm. Använder den oftast till vardag, härligt pigmenterade färger och allt i ett. :) 
 
 
 
Mina ögonskuggepenslar! Alla förutom två är tillverkade i naturhår, det allra bästa. 
 
 
 
Här är mina eyeliners uppifrån ner: 
Mary Kay at play har pigga och roliga färger, pennan ger ett härligt skimmer 
Bästa eyelinern ever jag testat. 
En dipliner i lila 
Lumenes jag inte använder, men kan vara bra att ha ändå ;) 
 
   
 
SIst sätter jag på mascara. Den översta är helt klart min favorit, de två andra har jag inte använt på hela sommaren.  
 
 
 
Då ögonen är klara avgör jag om jag vill sätta lite glans på läpparna eller ordentligt med färg. Färg på läpparna ger det där lilla extra! 
Alla är glans förutom det som är trefärgat, det är ett tinted lip balm. 
 
 
 
Min läppstiftssamling + två lipliners! Alla används flitigt men mina favoriter just nu är de tre på nedersta raden.  
 
 
Så, vad tyckte du? Nu har ni fått en inblick i allt smink jag har tagit med mig hit till stan. Jag lämnade lite gammalt smink hemma i byn men det ska väl nog slängas bort förr eller senare. :) 
 
 
 
josefine

hej, ville bara önska dig en bra dag :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress